• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 6
  • 6

Adam - bio

Imię i Nazwisko: 

 

Adam GŁADYSZ

Rodzina: 

 

Żona Joanna, Córka Natalia, Syn Maciej

Data urodzenia:  

 

02.04.1980

Miejsce urodzenia:  

 

Tarnów

E-mail: 

 

adam@gladyszracing.pl

Strona internetowa: 

 

www.adamgladysz.pl

Zawód: 

 

Przedsiębiorca

Języki obce: 

 

Angielski

Hobby:  

 

Motorsport, pływanie

Mocne strony: 

 

Dążenie do wyznaczonego celu

Wzór sportowca: 

 

Robert Kubica, Tomasz Gollob

Plany 2011: 

 

VW Scirocco R-Cup

Początek kariery   sportowej: 

 

1995

Ważne osiągnięcia: 

 

2002 - Mistrz Polski w klasie do 2000 ccm, II V-CE Mistrz Polski w klasyfikacji generalnej Grand Prix Polski (GPP)

2003 - Mistrz Polski w klasie do 3500 ccm, V-CE Mistrz Polski w klasyfikacji generalnej Grand Prix Polski (GPP)

2004 - Mistrz Polski w klasie do 3500 Długodystansowych Samochodowych Mistrzostw Polski (DSMP)

2005 - V-CE Mistrz Polski w kl. Generalnej DSMP, V-CE Mistrz Polski w kl. Generalnej GPP

2006 - 6 miejsce w pucharze VW Castrol Cup

2007 - V-CE Mistrz Polski w klasie do 3500 ccm Grand Prix Polski

2008 - Mistrz Polski w klasie do 3500 ccm Grand Prix Polski, II V-ce Mistrz Polski w kl. Generalnej DSMP

2009 - Mistrz Polski w klasie do 3500 ccm DSMP

2010 - 7 miejsce w Międzynarodowym pucharze VW Scirocco R-Cup

2011 - 7 miejsce w Międzynarodowym pucharze VW Scirocco R-Cup

2012 - 4 miejsce w Międzynarodowym pucharze VW Scirocco R-Cup

Rodzina Gładyszów zawsze fascynowała się sportem samochodowym. Ojciec, Janusz Gładysz, zapoczątkował w latach 1969-1975 starty w Rajdach Samochodowych Mistrzostw Okręgu i Polski w barwach AMK Tarnów i Stomil Dębica, na samochodach VW 1600 TL i Skoda 100, oraz Fiat 125 (wersja Monte Carlo). Kryzys paliwowy oraz sytuacja polityczna w kraju w latach siedemdziesiątych nie pozwalały na rozwój sportów samochodowych. Czas obecny to rozwój motoryzacji a zarazem sportów samochodowych w Polsce.

Przy Autoryzowanej stacji VW Audi, którą prowadzi Janusz i Syn Adam powstał w 1998r. zespół wyścigowy pod nazwą "Gładysz Racing Team". 

Adam rozpoczął swoją przygodę ze sportem od startów w tzw. KJS (konkursowa jazda samochodem)

2000,2001
Aktualnie działa profesjonalny Team wyścigowy. W barwach "Gładysz Racing Team" startują: Adam i Marcin w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. W latach 2000 i 2001 startowali na samochodach VW Golf IV 1.8 Turbo, specjalnie przygotowanych do tego typu zawodów.

2002
W 2002 roku Adam Gładysz startował w WSMP za kierownicą jednego z najbardziej nowoczesnych wówczas samochodów turystycznych, jakim było bez wątpienia fabrycznie przygotowane do sportu Audi A4 ST, którym wczesniej startował fabryczny kierowca AUDI Frank Biela. Młodzy z braci Gładyszów startując tym samochodem zdobył tytuł MISTRZA POLSKI w klasie do 2000 ccm oraz tytuł II V-CE MISTRZA POLSKI w klasyfikacji generalnej Grand Prix. Zawodnik z Tarnowa w tym samym roku z powodzeniem startował także w rozgrywanych na torach Niemiec, Austrii i Belgii pucharze VW New Beetle Cup, odbywającym się w ramach serii Beru Top 10. Najlepszy start w tym cyklu Adam zanotował na torze NURBURGRING, gdzie zajął 6 miejsce, a komentatorzy stacji TV DSF nazwali tego zawodnika nowym talentem z Polski.

2003
Sezon 2003 to kontynuacja występów w Audi A4 ST. Adam Gładysz wywalczył tytuł MISTRZA POLSKI w klasie do 3500 ccm oraz tytuł V-CE MISTRZA POLSKI w klasyfikacji generalnej Grand Prix.  Zespół GRT zaliczył także udany start samochodem VW New Beetle w wyscigu trzygodzinnym na Automotodromie Brno.

2004
Sezon 2004 to starty w nowo powstałej klasie na torach Polski "Długodystansowe Samochodowe Mistrzostwa Polski" tzw. wyścigi 3-godzinne. Bracia startują samochodem VW New Beetle RSI w z bardzo dobrym rezultatem, zakończając sezon zdobyciem tytułu Mistrza Polski w klasie do 3500ccm oraz 5 miejscem w klasyfikacji generalnej. Ponadto Adam i Marcin biorą udział w dwóch wyścigach Mistrzostw Czech, gdzie zajmują bardzo dobre lokaty, 9 miejsce na torze w Brnie oraz 5 w Moście.

2005
Sezon 2005 zakończył się dużym sukcesem zespołu "Gładysz Castrol Racing". Adam i Marcin startując samochodem Vw New Beetle RSI zdobyli tytuł I v-ce Mistrza Polski w klasyfikacji generalnej Długodystansowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Dodatkowo Adam dołożył tytuł I v-ce Mistrza Polski w klasyfikacji generalnej w Grand Prix Polski prowadząc za kierownicą VW New Beetle RSI. Nasza załoga wspólnie z Pawłem Soją wzieła udział w pierwszej eliminacji Mistrzostw Holandii Winter Endurance Kampioenschap startując samochodem VW Golf 2.0 TDI. 500 km wyścig na Torze Zandvoort zakończyli na dobrym 24 miejscu wśród 59 samochodów.

2006
W sezonie 2006 zespół Gładysz Racing Team występował w pucharze Volkswagen Castrol Cup. Oprócz Adama i Marcina Gładysza w barwach teamu z Tarnowa wystartowało dwóch zawodników rodem z Litwy: Robertas Kupcikas i Jonas Gelzinis. Wymienieni kierowcy należeli do wyróżniających się postaci tego pucharu. Całą drugą edycję VWCC wygrał Kupcikas, a za nim w klasyfikacji sezonu ukończył Gelzinis. Adam ostatecznie uplasował się na szóstym miejscu. W trakcie sezonu Gładysz Racing Team wystawił jeszcze SEAT-a Leona w specyfikacji Supercopa do wyścigów o Grand Prix Polski. Adam wystartował również wspólnie z Aleksandrem Michałowski i Marcinem Gładysz w Długodystansowych Mistrzostwach Polski VW Golfem TDI zajmując wysoką czwartą pozycję w klasyfikacji generalnej na koniec sezonu. 

2007
W sezonie 2007 zespół z Tarnowa dysponował dwoma SEAT-ami Leon Supercopa. Adam Gładysz przez cały sezon startów w Grand Prix Polski pokazał się z bardzo dobrej strony, kończąc sezon na drugim miejscu w klasie H-3500. Do zdobycia tytułu Mistrza Polski zabrakło naprawdę niewiele, a na przeszkodzie stanęła pechowa opona – jej wybuch przekreślił szanse młodszego z braci na szarfę Mistrza Polski.

2008
Był to bez wątpienia bardzo udany rok startów Adama Gładysza. Kierowca Gładysz Racing Team rywalizował w sezonie 2008 w cyklu Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski (WSMP) oraz Długodystansowych Samochodowych Mistrzostwach Polski (DSMP). Pierwsze eliminacje zaliczył co prawda za kierownicą Seat-a Leon Supercopa, ale już od rundy WSMP rozgrywanej na torze w słowackich Piestanach wystartował długo oczekiwanym na polskich i zagranicznych torach VW Jetta. Po bardzo równej i szybkiej jeździe młodszy z braci Gładyszów wywalczył ostatecznie tytuł Mistrza Polski w WSMP do 3500 ccm. Adam Gładysz pozostawił za swoimi plecami między innymi Karolinę Czapkę z którą do ostatniej rundy toczył wyrównaną walkę o tytuł mistrzowski. Oprócz sukcesów w sprincie zespół Gładysz Racing z bardzo dobrej strony zaprezentował się w rywalizacji długodystansowej. Adam i Marcin Gładysz wywalczyli tytuł II-go Wicemistrza Polski w klasyfikacji generalnej oraz uplasowali się na drugim miejscu w swojej klasie do 3500ccm.

2009
To był kolejny udany sezon dla Adama Gładysza. Kierowca z Tarnowa startując w jednej załodze ze swoim bratem Marcinem, wywalczył tytuł Długodystansowego Samochodowego Mistrza Polski w klasie do 3500 ccm, oraz uplasował się na czwartym miejscu w klasyfikacji generalnej DSMP. Kierowca VW Racing Polska ustąpił pola tylko zespołom w dużo szybszych samochodach, jak Porsche 997 GT3 Cup i prototypowe Renault Trophy. Zespół Gładysz Racing wywalczył także tytuł I-go Wicemistrza Polski w klasyfikacji sponsorskiej.
Adam Gładysz na początku sezonu wystartował także w sprincie, dwukrotnie zwyciężając w swojej klasie na torze Hungaroring w eliminacji Mistrzostw Europy Strefy Centralnej. Dodatkowo młodszy z braci Gładyszów udzielał się także kartingowo, a jego podopieczny Michał Zając zaliczał pierwsze kartingowe szlify, zajmując między innymi 3 miejsce w klasyfikacji generalnej Kartingowego Pucharu Polski 2009.

2010
Sezon 2010 to starty w wyścigach o Międzynarodowy Puchar VW Scirocco R-Cup, w których Adam zakończył rywalizację na wysokim siódmym miejscu. Najlepszy wyścig zaliczył na torze Nürburgring, gdzie uzyskał najlepszy czas w kwalifikacjach startując z pole position. Prowadził przez jedenaście z czternastu okrążeń i był bliski zwycięstwa, jednak pod koniec miał pecha, gdyż w przednim lewym kole zaczęło schodzić ciśnienie, ale ukończył wyścig na trzeciej pozycji.

2011
Drugi rok startów w Pucharze VW Scirocco R-Cup i ponownie siódme miejsce w klasyfikacje generalnej na koniec sezonu. Po udanym początku sezonu i szansie na podium, niestety awaria techniczna na torze Oschersleben przekresliła szanse powalczenia o pierwszą trójke.
W maju zespół Gładysz Racing wystartował na torze w Poznaniu w II rundzie FIA CEZ Trophy i Mistrzostw Polski Endurance. W wyścigu długodystansowym trwającym dwie godziny, Adam Gładysz wystąpił w VW Scirocco TSI wspólnie ze swoim zmiennikiem Mateuszem Lisowskim i zajął 1 miejsce w klasie.
W wakacje Adam wykorzystał przerwę w Scirocco R-Cup i zdecydował się treningowo wystartować na węgierskim torze Pannonia Ring samochodem VW Scirocco TSI zajmując tam 3 i 4 miejsce.

2012
Trzeci sezon Adama Gładysza w Scirocco R-Cup zakończył się najlepszym wynikiem w historii startów tarnowianina w tym cyklu. Przez cały sezon Adam jeździł równo i skutecznie – cztery razy gościł na podium i dzięki temu do przedostatniego wyścigu sezonu utrzymywał pozycję wicelidera cyklu. Niestety awaria układu hamulcowego uniemożliwiła Adamowi walkę o utrzymanie tej pozycji. Ostatecznie zdobył 298 punktów i zakończył sezon na czwartej pozycji. Najlepszym występem Adama w tym sezonie była runda na torze Norisring, gdzie dojechał do mety na drugim miejscu ze stratą zaledwie 0,474 s do zwycięzcy. Dodatkowo Adam wspólnie z Christoferem Berckhan-Ramirez wystartował gościnnie VW Scirocco TSI Power  w dwu godzinnym wyścigu Endurance w Czeskim Brnie. Załoga Gładysz/Berckham-Ramirez zajęła trzecie miejsce w klasie do 3500 ccm w Mistrzostwach Strefy Europy Centralnej.

2013
W sezonie 2013 Adam był w pełni zaangażowany w organizację nowego cyklu wyścigowego Volkswagen Castrol Cup, gdzie pełnił rolę koordynatora sportowego. Nowe obowiązki sprawiły, że Adam był zmuszony do zawieszenia regularnych startów. Mimo to przez cały czas miał stały kontakt ze swoim ukochanym sportem. Podczas poszczególnych rund Volkswagen Castrol Cup pełnił rolę instruktora, a w przerwach pomiędzy wyścigami testował Volkswagena Golfa GTI i odbył kilka treningów za kierownicą Radicala SR3.

2014
Sezon 2014 to powrót Adama do regularnych startów o i początek zupełnie nowego rozdziału w jego sportowej karierze. W tym roku Adam przesiada się do Porsche GT3 997 i weźmie udział w pełnym cyklu Porsche GT3 Cup Challenge Central Europe.


 

 

 

Wersja do druku Generuj PDF